Masz pytania? Chciałbyś negocjować cenę

Zadzwoń! 517 970 199

Strona główna / Wnętrza / Funkcjonalny gabinet domowy

Funkcjonalny gabinet domowy

Przenoszenie pracy do przestrzeni domowej stało się rzeczą naturalną i powszechnie praktykowaną przez wielu ludzi. Umiejętne zagospodarowanie wybranego kąta, sprawi, że nasza praca będzie niezwykle kreatywna i energiczna. Jak osiągnąć taki efekt i zaprojektować sprzyjający owocnej pracy domowy gabinet?

Biuro domowe to miejsce pracy, musi być zatem praktyczne i poręczne. Jego przygotowanie wymaga sporego zaangażowania i zorganizowania. Wydzielenie odpowiedniej części jest trudnym zadaniem. Jeśli nie mamy dodatkowego pokoju, warto pomyśleć o zaaranżowaniu biura w salonie bądź sypialni. Pamiętajmy, że musi to być przestrzeń idealnie oświetlona, by nie dopuścić do efektu ciągłego zmęczenia i senności. Jeśli chcemy zaprojektować mały kącik do pracy, wystarczy, że zamontujemy deskę, na której będzie można położyć laptop czy ważne dokumenty. Natomiast jeśli nasza praca wymaga dużej podstawy, proponujemy montaż przestronnego i masywnego biurka, który świetnie się sprawdzi dla osób pracujących w zawodzie architektonicznym czy budowlanym.

Dobrym pomysłem jest aranżacja biura w rogu salonu. Precyzyjnie dobrane elementy dekoracyjne świetnie wpasują się w styl danego pomieszczenia, uatrakcyjniając jego wygląd. Zastosowanie dekoracji w odcieniach bieli czy z elementami przeszkleń, nadadzą przestrzeni luksusowego i estetycznego wyglądu. Jeśli lubimy ład i porządek, warto pomyśleć o montażu wiszących półek, na których można trzymać potrzebne materiały czy książki, nie zagracając naszego miejsca pracy.

Możliwość wydzielenia osobnego pokoju, przeznaczonego na domowe biuro, stwarza nam szansę zaaranżowania fascynującego miejsca, w którym każda praca będzie satysfakcją i przyjemnością. By to osiągnąć, należy wyposażyć pokój w kremowe meble, dołączyć do nich elementy szarości a także zamontować uspokajające światło. Jasne barwy ożywią nasz umysł, dzięki temu będziemy działać szybko i precyzyjnie. Nasze środowisko pracy będzie przytulne.

Biuro domowe to miejsce, w którym spędzamy dużo czasu. Musi dawać nam poczucie komfortu zarówno fizycznego jak i psychicznego. Zakup kosza, pudeł czy narzędzi biurowych, ułatwi nam pracę a także ograniczy zbędny chaos. Pamiętaj, że wprowadzanie ożywionych i krzykliwych barw do pomieszczenia, wprowadza człowieka w stan nerwowości a także męczy jego wzrok!

Zobacz Również

Drewno na podłodze

Najczęstszy dylemat przy wyborze podłogi – parkiet czy panele?

Podłoga w pomieszczeniach traktowana jest zwykle jako tło dla innych, bardziej wyrazistych elementów aranżacji. Często ...

10 komentarzy

  1. :-)

    Nie każdy projekt oferuje taki gabinet w układzie pomieszczeń, a szkoda, bo to miejsce doskonałe zwłaszcza dla takich co żyją pełna para i są zapracowani. Polecam zastanowić się nad jakimś delikatnym niedenerwującym kolorem, bo pewnie a propos pracy nadenerwować się jeszcze zdążycie :-) i do tego półki…bardz dużo półek i pudełek na dokumenty, zeszyty, notatki, książki. Bardzo ułatwia to rganizację pracy i nie wprowadza chaosu do przestrzeni :-)

    • Lidka

      W ikei sa faje zestawy mebli. Sa prosteale można dzięki nim dobrze wszytsko zorganizować, proste półki i pudełka do wpasowania w regały, wygodne fotele i biurka, wszytsko pasuje dobrze ze sobą, całe komplety można mieszać, a jak cos to dokupić, b cały czas pawia się cos nowego w serii. Wdodatku nie sa takie strasznie drogie te meble.

      • Kornel

        To racja, ze mebli musi być sporo – jakies regały, półki, pudła, bo inaczej segregatory, teczki i dokumenty leżą wsedzie porozrzucane i nigdy nie wiadomo gdzie co jest. Dla mnie priorytetem jest jednak wygodne biurko i krzesło, jednak chodzi tu o zdrowie kręgosłupa, żeby było wygodnie, żeby nie było się pokrzywionym. Przecież spędza się w pozycji siedzacej mnóstwo czasu, wdodatku wpatrzonym w komputer, także regały regalami, ale wygodnekrzesło to jednak podstawa!

      • Bartek

        A właśnie takz ciekawości mogę zapytać ile was wyniosło to wszytsko ?w sensie ueblowanie takiego gabinetu na tyle żeby był naprawd efunkcjonalny, żeby dalo się tam w spokoju pracować i żeby mieściły się wszystkie potrzebne szpargały, dokumenty itp.? drogo czy raczej rozsadna kwota ? z góry dzięki za każdą informację.

        • Patrycja

          Teraz masz tanie meble, zwłaszcza ze do gabinetu potrzebne zwykle tylko biurko i jakies regały a tego koszty wcale duże nie sa. Wygodne krzesło jest chyba droższe. Jeśli polecisz oszczędną wersją to możesz się nawet zamknąć w 2 500 do 3000. A poza tym zawsze możesz kupic wersje podstaowa – biurko + jakies regał i krzesło, a z czasem dokupictyle ile będzie potrzebne. Rozozysz koszty i tak bardzo nie zaboli cie taki wydatek

          • Bartek

            W sumie racja, rozłożenie wydatku na raty, w sensie kupowanie sprzętu etapami jest cąkkiem rozsądne, chcoiaz cena jaka podajesz tez nie jest duża. Taka szacunkowa cena. Ale oczywiscei od razu nie będzie potrzebne az tyle reałów i szaf. Wiadomo, ze z czasem dokumentów do upchnięcia po szafkach przybywa zdecydowanie

      • gość

        Dużo jest regałów tam do kupienia, a przecież chyba szafki i regały przydadzą się najbardziej, trzeba mieć funkcjonalny gabinet, musi się zmieści naprawdę bardz dużo dokumentw, segregatory i inne takie rzeczy. No i za ządne skarby nie wolno oszczedzac na biurku i wygodnym krześle – musi być komfortowo, to jest miejsce pracy i czasemsiedzi się tam godzinami, a ptem plecy bola, wiec wygodne miejsce do pracy to podstawa, jedna inwestycja a procentuje z czasem.

  2. Zosia

    Tez prowadze domowe buro i nie wyobrażąm sobie innej kolalizacji gabinetu niż gdzieś w okolicach wejścia, często przychodzi kuroer jakyś interesanci, przynajmniej nie przechodzą mi rzez cały dom, a ja nie musze z biurem wynosić się z domu, mamblisko, a jestem pracuaca mamą i jest to dla mnie duże ułatwienie, udogodnienie pracować sobiee z domu. Poza tym funkcjonalny gabinet to dla mnie dużo regałów, wygodne duże biurko i bardzo wygodne krzesło!

    • Martyna F.

      z mojego doświadczenia tez wiem, zę paperów, segragatorów, umów wszystkich dokumentów jest tyle, ze regałów nigdy dość. Zawsze nowe miejsce się przyda. No i oczysicie krzesło na którym da się wysiedzieć kilka godzin przed komputerem bez koszmarnego bolu kregsłupa, ja swojego krzesła szukałam miesiącami i w końcu trafiłam na świetne i wygodne. Ale takie arykuły jak ten z archido się przydają i tak, zawsze coś podpowiedzą.

      • Julita

        Te półki półkami, ale pudła, które można podpisac, zebypotem nie szukać i wiedzieć gdzie co jest. Ja bez nich w moim małym domowym biurze bym się nie znalałza, w ogole gabinet to moja przestrzeń, nikt tam nie wchodzi, każdy a spokój i ja też a jeśli chodzi o prace to tego spokoju bardzo potrzebuję. Nie wyobrażam sobie tak jak tu jest na Archido napsiane, zę taki gabinet można zrobić w rogu salonu, przecież w salonei się najwięcej dzieje, zero skupienia tam by było. Nierealne dla mnie do zrobienia. Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *